- Aktuální projekty
- Projekty pro školy
- Další projekty MAS
- Podpora mládeže
- Realizované projekty spolupráce
-
Archiv zrealizovaných projektů
- Erasmus+:Youth Participation in Decision Making
- Místní akční plány v ORP Šumperk III ( MAPIII)
- Místní akční plány v ORP Šumperk II ( MAPII)
- Šablony pro NNO: Podpora zvyšování kvality neformálního vzdělávání v Ol. kraji
- Financování MAS Šumperský venkov
- Místní akční plány (MAP)
- MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
- Konference LINC
- Místní partnerství zaměstnanosti
- Realizované projekty LEADER
- OPZ: Podpora prostupného zaměstnání v regionu MAS
- Fotosoutěž „Vyfoť fotku našeho krásného regionu“
Chceme v našich školách rozvíjet motivující kulturu zaměřenou na maximální úspěch pro každého žáka, nejlepší dostupný servis pro každého učitele a podmínky pro trvalý rozvoj každé školy.
Název projektu: MAP vzdělávání ORP Šumperk IV
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008279
Doba realizace projektu: 1. 12. 2023 – 31. 12. 2025
Výše finanční podpory: 9 197 954,08 Kč.
Výstup projektu: MAP – strategický dokument
Projekt je financován z ESF, Operačního programu Jan Ámos Komenský.
Web: mapsumpersko.cz
Projekt podporuje zvyšování kvality vzdělávání na území ORP Šumperk a podporuje porozumění Strategii vzdělávací politiky ČR 2030+, čím napomáhá její implementaci v území.
Navazuje na dosažené cíle MAP I – MAP III a podporuje rozvoj mateřských a základních škol, spolupráci škol, zřizovatelů a ostatních aktérů ve vzdělávání.
Využívá k tomu nástroje spolupráce a strategického plánování s cílem společného informování, vzdělávání a plánování aktivit pro následné společné řešení místních problémů.
Co je to MAP?
MAP = Místní Akční Plán vzdělávání v regionu do roku 2025.
Projekt řeší potřebu zlepšování kvality vzdělávání v MŠ a ZŠ na území ORP Šumperk tím, že bude rozvíjena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání. Projekt se zaměřuje na řešení problému přenosu systémových změn ve vzdělávání na úroveň jednotlivých škol a ostatních organizací ve vzdělávání, konkrétně na zvyšování porozumění a podporu implementace Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.
Mezi klíčové problémy, které byly identifikovány ve Strategii vzdělávací politiky ČR patří potřeba zaměření vzdělávání na získávání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní a osobní život, dále potřeba snížit nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a umožnění max. rozvoje potenciálu dětí a žáků.
Dále byly identifikovány problémy na místní úrovni na základě Výzkumu MŠMT- agregovaná data za MŠ a ZŠ, dále na základě analýzy Strategie CLLD MAS Šumperský venkov a MAP vzdělávání ORP Šumperk, na základě dat PaQ Research, a také na základě osobních rozhovorů a výstupů z jednání pracovních skupin v rámci realizace projektů MAP. V rámci těchto jednání je potřeba řešit následující problémy – nízká míra porozumění systémovým změnám a jejich podpora ze strany rodičů, nedostatečný systém řízení a hodnocení kvality vzdělávání v regionu, nedostatečná motivace vedoucích pracovníků škol k plánování dlouhodobého rozvoje škol a společném plánování v území, nedůvěra ředitelů v oblasti vlastního profesnímu růstu s využitím mentoringu, koučinku, supervize, nedostatečná spolupráce a síťování subjektů poskytujících formální a neformální vzdělávání, chybějící přizpůsobení vzdělávání místním specifikům trhu práce, nedostatečná provazba MŠ/ZŠ/SŠ.
Přínos MAP
- vybudování udržitelného systému komunikace mezi aktéry vzdělávání v území
- jasné stanovení priorit na základě místní potřebnosti
- odůvodnění investic do vzdělávacích institucí prostřednictvím OP VVV a IROP
Podpora MAP
Podpora se týká:
- poradenství
- metodické pomoci
- informace o vzdělání
- kvalita vzdělání a praxe
Území realizace projektu MAP vzdělávání ORP Šumperk